JUDETUL TELEORMAN
MUNICIPIUL
ALEXANDRIA ANEXA Nr.
2
CONSILIUL LOCAL la
HCL Nr. 28 / 30.03.2007
STATUTUL ASOCIATIEI DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARA
"TELEORMANUL"
Asociatii:
1. Municipiul
Alexandria, prin Consiliul Local al municipiului Alexandria,
reprezentat de Slabescu Constantin, in calitate de [Primar], legal
imputernicit in acest scop prin Hotararea Consiliului Local nr ………….;
2. Municipiul
Turnu Magurele, prin Consiliul Local al municipiului Turnu Magurele,
reprezentat de Mohanu Nicolae, in calitate de [Primar]. legal
imputernicit in acest scop prin Hotararea Consiliului Local nr ………….;
3.
Municipiul Rosiorii de Vede, prin
Consiliul Local al municipiului Rosiorii de Vede, reprezentat de Nutu Ion, in
calitate de [Primar], legal imputernicit in acest scop prin Hotararea
Consiliului Local nr ………….;
4. Orasul
Videle, prin Consiliul Local al orasului Videle. reprezentat de
Militaru Lucian, in calitate de [Primar]. legal imputernicit in acest
scop prin Hotararea Consiliului Local nr ………….;
5. Orasul
Zimnicea, prin Consiliul Local al orasului Zimnicea. reprezentat de
Pirvu Petre, in calitate de [Primar], legal imputernicit in acest scop
prin Hotararea Consiliului Local nr ………….;
6. Judetul
Teleorman, prin Consiliul Judetean Teleorman, reprezentat de Dragnea
Liviu Nicolae. in calitate de [Presedinte al Consiliului Judetean], legal
imputernicit in acest scop pnn Hotararea Consiliului Judetean nr ………….;
Avand in
vedere ca :
Ne exprimam
vointa de a coopera si de a ne asocia in conformitate cu prevederile Legii administratiei
publice locale nr. 215/2001 (art.ll)? cu modificarile si
completarile ulterioare, in cadrul Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara
“TELEORMANUL” (denumita in cele ce urmeaza “Asociatia”), persoana
juridica de drept privat de utilitate publica fara scop patrimonial infiintata
conform Ordonantei Guvernului nr. 26 din 31 ianuarie 2000 cu privire la
asociatii si fundatii, in scopul de a realiza in comun proiecte de dezvoltare a
infrastrucrurii aferente serviciilor publice de alimentare cu apa si de
canalizare (denumite in cele ce urmeaza “Serviciile”) pe baza Planului de
Dezvoltare la nivelul Judetului Teleorman si de a furniza Serviciile in comun
prin intermediul unui operator unic.
CAPITOLUL I
-DENUMIREA, SEDIUL SI DURATA ASOCIATIEI
Art. 1. - Denumirea Asociatiei este «TELEORMANUL », conform dovezii nr._______ din , eliberata
de Ministrul Justitiei, privind disponibilitatea denumirii Asociatiei.
Art. 2. - (1)
Sediul Asociatiei este in Romania, municipiul Alexandria, str.Vedea, nr.31,
judetul Teleorman.
(2) Sediul Asociatiei
va putea fi mutat in orice alt loc in baza unei Hotarari a Consiliului de
Administratie al Asociatiei.
Art. 3. -
Asociatia este constituita pe o durata nedeterminata, incepand cu data
inscrieni sale in Registrul asociatiilor si fundatiilor.
CAPITOLUL II - SCOPUL
s1 OBIECTIVELE ASOCIATIEI
Art. 4. - Asociatia
are ca scop realizarea in comun a proiectelor de dezvoltare a infrastructuni
aferente Serviciilor pe baza Planuiui de Dezvoltare la nivelul Judetului Teleorman
si furnizarea in comun a Serviciilor sub autoritatea fiecarei Autoritati
Locale, forma de gestiune fiind gestiunea indirecta, prin delegarea unei parti
din sarcinile si responsabilitatile legate de Servicii printr-un Contract de
Concesiune pe termen lung, catre un operator comun unic care sa fie o societate
comerciala infiintata de Parti in acest scop sau desemnata de Parti conform
legislatiei in vigoare (“Concesionarul” sau “Operatorul”).
Partile declara ca interesul comun ce
sta la baza Asociatiei este legat de interesul general al locuitorilor din
Judetul Telorman , pentru imbunatatirea Serviciilor furnizate utilizatorilor,
pentru capacitatea de atragere a fondurilor externe nerambursabile pentru
finantarea investitiilor necesare privind Serviciile astfel cum se convine de
catre Parti, precum si pentru crearea unui operator profesionist care sa
implementeze programul de investitii aprobat de catre Parti.
Art. 5. - Obiectivele Asociatiei sunt urmatoarele:
a) Sa constituie
interfata pentru discutii si sa fie un partener activ pentru Autoritatile
Locale in ceea priveste aspectele de dezvoltare si de gestiune a Serviciiior;
b) Sa
pregateasca si sa promoveze Programul de Dezvoltare a Serviciilor ;
c) Sa vegheze la
punerea in aplicare a proiectelor de investitii incredintate Operatorului in
temeiul Contractului de Concesiune;
d) Sa
monitonzeze respectarea obligatiilor asumate de Operator prin Contractul de
Concesiune, indeosebi in ceea ce priveste realizarea indicatorilor de
performanta;
e) Sa identifice
si sa propuna orice actiuni vizand realizarea obiectivelor Autoritatilor Locale
in legatura cu Serviciile :
•
pastrarea tarifelor la un nivel cat mai
scazut compatibil cu standardele Serviciilor.
•
mentinerea echilibrului financiar al
Concesiunii.
•
cresterea progresiva a nivelului de acoperire
al Serviciilor,
•
buna prestare din punct de vedere tehnic a
Serviciilor si gestiunea administrativa si comerciala eficienta a acestora,
•
mentinerea calitatii tehnice si intretinerea
eficienta a echipamentelor si lucrarilor legate de Servicii,
•
buna gestiune a resurselor umane.
f) Sa fie un pol al competentelor
administrative, financiare, tehnice si economice in beneficiul Autoritatilor
Locale si al Serviciilor;
g) Sa acorde ajutor Autoritatilor Locale si Operatorului
in vederea obtinerii resurselor fmanciare necesare implementarii Programul de
Dezvoltare a Serviciilor si. daca este cazul. sa obtina astfel de fonduri care
vor fi puse la dispozitia Operatorului.
CAPITOLUL III
- PATRIMONIUL ASOCIATIEI
Ait. 6. - Patrimoniul initial al Asociatiei este de
30.000 lei. constituit din contributia in numerar a asociatilor, dupa cum
urmeaza :
•
Consiliul Local al municipiului Alexandria -5.000 lei
•
Consiliul Local al municipiului Turnu
Magurele - 5.000 lei
•
Consiliul Local al municipiului Rosiorii de
Vede - 5.000 lei
•
Consiliul Local al orasului Videle - 5.000 lei
•
Consiliul Local al orasului Zimnicea - 5.000 lei
•
Consiliul Judetean Teleorman - 5.000 lei
Art. 7. - Sursele de venit ale Asociatiei sunt
urmatoarele :
a) Cotizatiile
membrilor sai si alte contribute de la bugetele Autoritatilor Locale ;
b) Dobanzile si
dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile. in conditii legale ;
c) Dividendele
societatilor comerciale la care Asociatia este asociat/actionar ;
d) Veniturile
realizate din activitati economice directe ;
e) Donatii, sponsorizari sau legate ;
f) Orice alte surse legale de venituri
Art. 8. - Asociatia poate desfasura activitati
economice directe daca acestea au legatura cu obiectivele Asociatiei.
Art. 9. - Asociatia are un buget propriu de
venituri si cheltuieli. Situatiile financiare se intocmesc in conformitate cu
legislatia in vigoare.
CAPITOLUL IV-
ASOCIATII
Art. 10. - Asociatii au urmatoarele drepturi:
a) Sa aleaga si sa
fie alesi in organele de conducere ale Asociatiei;
b) Sa participe
la luarea hotararilor care privesc activitatea Asociatiei;
c) Sa primeasca
la cerere toate informatiile disponibile care privesc activitatea Asociatiei.
Art. 11. - Asociatii au urmatoarele obligatii:
a) Sa respecte
Statutul, Actul Constitutiv si hotararile organelor de conducere ale
Asociatiei:
b) Sa plateasca
cotuatia anuala, fixata la suma de 10.000 lei/an, in transe egale lunar
c) Sa promoveze
si sa participe activ la actiunile desfasurate de Asociatie:
d) Sa desemneze
un membru in Consiliul de Administratie al Asociatiei.
Art. 12. - (1)
Calitatea de asociat inceteaza in cazul retragerii din Asociatie.
(2) Daca oricare
dintre Asociati doreste sa se retraga din Asociatie, aceasta Parte va notifica
Presedintelui Asociatiei si celorlalti Asociati aceasta intentie a sa.
(3) Consiliul de
Administratie al Asociatiei va analiza consecintele retragerii planificate si
va propune Partilor modificarile care sa fie operate la Actul Constitutiv al Operatorului
si/sau la Contractul de Concesiune (in special in ceea ce priveste Programul de
Investitii si Planul de Finantare al sau).
(4) Presedintele
Asociatiei va convoca Consiliul de Administratie in cel mult 30 zile de la data
retragerii unuia dintre Asociati, pentru a modifica corespunzator prezentul
Statut si Actul Constitutiv al Asociatiei.
Art. 13.
-Asociatia poate accepta noi membri cu consimtamantul tuturor Asociatilor,
exprimat in scris.
CAPITOLUL V -
ORGANELE ASOCIATIEI
Consiliul de
Administratie al Asociatiei
Art. 14. - (1)
Consiliul de Administratie este organul de conducere al Asociatiei,
conform art. 13 al. (1) din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001 cu
modificarile si completarile ulterioare. Consiliul de Administratie este format
din toti reprezentantii desemnati de Autoritatile Locale.
(2) Fiecare
Autoritate Locala va desemna un reprezentant ca membru in Consiliul de
Administratie al Asociatiei. Mandatul reprezentatilor este valabil de la data
numirii acestora pana la data revocarii/inlocuirii lor, prin hotararea
Autoritatii Locale competente.
(3) Fiecare
Autoritate Locala va depune toate diligentele pentru a-sj asigura reprezentarea
permanenta in cadrul Asociatiei.
(4) Hotararile de
numire/ revocare/ inlocuire a reprezentantilor vor fi transmise, in copie.
Partilor si Consiliului de Administratie numit in termen de 30 zile
calendaristice de la data emiterii lor.
Art. 15. - Sunt numiti in calitate de membri ai
pnmului Consiliu de Administrate:
Dl.......................... numit de
Consiliul Local al mumcipiul Alexandria
Dl.......................... numit de
Consiliul Local al municipiul Turnu Magurele
Dl.......................... numit de
Consiliul Local al municipiul Rosiori de Vede
Dl.......................... numit de
Consiliul Local al orasului Videle
Dl.......................... numit de
Consiliul Local al orasului Zimnicea
Dl......................... ,
numit de Consiliul Judetean Teleorman
Art. 16. -
Consiliul de Administratie il alege dintre membrii sai pe Presedintele
Asociatiei care are atributiile prevazute in prezentul Statut si care
reprezinta Asociatia in raporturile cu tertii, cu exceptia situatiile in care
se prevede expres altfel.
Art. 17. -
Consiliul de Administratiei indeplineste atributiile care ii revin Adunarii
Generale conform art. 21 al. (2) dm Ordonanfa Guvernului nr. 26/2001 cu privire
la asociatii si fundatii, respectiv:
a) stabilirea
strategiei si a obiectivelor generale ale Asociatiei;
b) aprobarea
bugetului de venituri si cheltuieli si a bilantului contabil;
c) alegerea si
revocarea membrilor Consiliului Director;
d) alegerea si
revocarea cenzorului sau, dupa caz, a membrilor comisiei de cenzori;
e) infiintarea
de filiale;
f) aprobarea
contractelor a caror valoare depaseste echivalentul in lei al sumei de 5000
Euro, fara TVA.
g) modificarea
Acrului Constirutiv si a Statutului; h)
dizolvarea s/i lichidarea asociatiei, precum si stabilirea destinatiei
bunurilor ramase dupa lichidare;
i) orice alte
atributii prevazute in lege sau in Statut.
Art. 18. - (1)
Consiliul de Administratie delibereaza asupra aspectelor legate de obiectivele
Asociatiei, avand in vedere interesul sau comuru in special:
- Infiintarea Operatorului
- Contractul de Concesiune
- Masterplan-ul pentru Servicii
- Programele pentru
investitii comune
- Planurile de
finantare a investitiilor
- Politica de tarife
(2) In legatura cu acestea,
Partile declara ca :
a) Operatorul
1. Partile vor
infiinta Operatorul ca o societate comerciala pe actiuni.
2. Operatorul va
avea ca obiect principal de activitate furnizarea de Ser\ icii care tin de
Autoritatile Locale semnatare ale prezentului Statut.
3. Actul
Constitutiv al Operatorului va fi discutat in sedintele Consiliului de
Administratie al Asociatiei si va fi aprobat de fiecare dmtre Autoritatile
Locale implicate.
4. Partile, ca
actionari ai Operatorului. vor depune toate diligentele pentru ca Operatorul sa
poata sa indeplineasca in eel mai scurt termen posibil functiile necesare
pentru realizarea obiectului sau de activitate in conditii de profesionalism si
eficienta.
- functia
tehnico- operationala;
- functia
comerciala;
- functia
financiar-contabila;
- functia de
management si coordonare.
b) Contractul de Concesiune
1. Contractul
de Concesiune va fi semnat de fiecare dintre Autoritatile Locale, in calitate
de Concedent, si de Operator, in calitate de Concesionar.
2. Prin
Contractul de Concesiune, Autoritatile
Locale vor atribui Concesionarului o concesiune exclusiva a dreptului de a
furniza Serviciile, ca servicii publice, in cadrul ariei geografice a
teritoriului lor, precum si concesiunea exclusiva asupra bunurilor publice si
private care constituie sistemele de alimentare cu apa si de canalizare
aferente Serviciilor. Concesionarul va fi responsabil de implementarea
programelor de investitii convenite
de Parti, va intretine. moderniza. reabilita si extinde sistemele de alimentare
cu apa si de canalizare si va gestiona Serviciile pe riscul si raspunderea sa,
conform dispozitnlor Contractului de Concesiune,
3. Consiliul
de Administratie al Asociatiei va monitoriza indeplinirea de catre Concesionar
a obligatiilor ce-i incumba in temeiul Contractului de Concesiune.
c) Programul de Investitii si Planul
de Finantare al sau
1. Programul de
Investitii va fi elaborat tinand seama de nevoile specifice ale fiecarei Parti.
2. Sursele de
finantare a investitiilor pot fi fonduri nerambursabile acordate de Uniunea Europeana
sau institutii financiare, fonduri de la bugetele locale ale Autoritatilor
Locale, fondurile proprii sau atrase ale Concesionarului.
3. Programul de
Investitii si Programul de Finantare a Investitiilor vor fi discutate in
sedintele Consiliului de Administratie al Asociatiei si aprobate de fiecare
dintre Autoritatile Locale. Acestea vor face parte integranta din Contractul de
Concesiune.
d) Politica
tarifara
1. Fiecare
Autontate Locala va aproba tarifele care vor fi aplicate de Concesionar in aria
geografica corespunzatoare competentei tentoriaie a acesteia. Tarifele vor fi
stabilite. Ajustate si modificate conform legislatiei in vigoare.
2. Consiliul de
Administrate aproba organigrama si politica de personala Asociatiei, ia
hotararile privind constituirea, atributiile, functionarea si organizarea
aparatului tehnic al Asociatiei.
3. Consiliul
Director prezinta Consiliului de Administratie raportul de activitate pentru
penoada antenoara si ii supune acesteia pentru aprobare situatiile financiare
ale exercitiului incheiat, precum si proiectul bugetului de venitun si
cheltuieli pentru urmatorul exercitiu financiar.
Art. 19. - Membrii
Consiliului de Administratie sunt raspunzatori pentru activitatea lor in
conformitate cu legislatia in vigoare.
Art. 20. - (1) Consiliul
de Administratie va fi convocat cel putin o data la 3 (trei) luni sau ori de
cate ori este necesar, de catre Presedintele Asociatiei sau de un numar de cel
putin 2/3, din numarul membrilor asociatiei.
(2) Convocarea va
fi transmisa prin scrisoare. fax sau e-mail cu cel putin 3 zile calendaristice
inainte de data sedintei si va cuprinde data, ora, locul si ordinea de zi a
sedintei.
(3) Participantii
la sedintele Consiliului de Administratie vor fi reprezentantii numiti de
Autoritatile Locale.
(4) sedintele Consiliului
de Administratie al Asociatiei vor fi conduse de Presedintele Asociatiei sau,
in absenta acestuia de persoana desemnata de Consiliul de Administratie dintre
membrii sai.
(5) Consiliul de
Administratie va alege dintre participantii la sedinta un secretar care va
redacta procesul verbal al sedintei.
(6) Procesul
verbal este semnat de Presedinte si de secretar. o copie a procesului verbal va
fi transmisa. In termen de 3 (trei) zile calendaristice de la data sedintei,
fiecarei Autoritati Locale, indiferent daca reprezentantul acesteia a fost sau
nu prezent la sedinta.
Art. 21. - (1)
Fiecare membru al Consiliului de Administratie are un vot egal in Consiliul de
Administratie. Dreptul de vot nu poate fi transmis.
(2) Pentru a fi
valabile hotararile Consiliului de Administratie se iau in prezenta a 3/4 din
membri si cu votul favorabil a 2/3 dintre membrii sai.
(3) Daca aceasta
hotarare prives,te in mod direct Serviciile sau bunurile care apartin unei
anumite Autoritati Locale, nici o Hotarare nu poate fi luata fara votul
favorabil al reprezentantului respective! Autoritati Locale.
Art. 22. -
Hotararile Consiliului de Administrate reprezmta recomandan adresate Partilor.
Punerea in aplicare a Hotararilor luate in cadrul Asociatiei va fi aprobata de fiecare
dintre Autoritatile Locale. Aceasta aprobare nu va putea fi intarziata
nemotivat mai mult de 60zile.
Consiliul Director
Art. 23. - (1) Consiliul Director este organul
executiv de conducere al Asociatiei. format din Presedintele Asociatiei si inca
2 (doi) membri numiti de Consiliul de Administrate, pe o perioada de 4 ani.
Membrii Consiliului Director sunt reeligibili.
(2) Presedintele Asociatiei este si Presedinte al
Consiliul Director.
Art. 24. - Sunt
numiti in calitate de membri ai primului Consiliu Director:
Art. 25. -
Consiliul Director asigura punerea in executare a hotaranlor Consiliului de
Administratie. in exercitarea competentelor sale, Consiliul Director:
a) prezinta
Consiliului de Administratie raportul de activitate pe perioada anterioara. executarea
bugetului de venituri si cheltuieli, bilantul contabil, proiectul bugetului de
venituri si cheltuieli al exercitiului financiar viitor si proiectul
programelor Asociatiei;
b) incheie acte
juridice in numele si pe seama Asociatiei, cu exceptia contractelor a caror
valoare depaseste echivalentul in lei al sumei de 5000 Euro, fara TVA.
c) indeplineste
orice alte atributii prevazute in statut sau stabilite de Consiliul de
Administrafie.
Art. 26. - Membrii
Consiliului Director sunt raspunzatori pentru activitatea lor in conformitate
cu legislatia in vigoare.
Art. 27. - (1)
Consiliul Director se intruneste in sedinte, o data la doua saptamani sau ori
de cate ori este nevoie. la convocarea Presedintelui Asociatiei.
(2) Deciziile
Consiliului Director se iau in prezenta a tuturor celor trei membri, cu votul
favorabil a eel putin doi dintre ei.
Controlul
Financiar al Asociatiei
Art. 28. - (1) Controlul financiar intern al Asociatiei
este asigurat de un cenzor numit de Consiliul de Administrate pentru o
perioadade 1 (un) an, cu posibilitate prelungirii.
(2) Primul cenzor
al Asociatiei este .......................
(3) Cenzorul are
atributiile prevazute de lege.
CAPITOLUL VI
-DIZOLVAREA s1 LICHIDAREA
Art. 29. - Asociatia se
dizolva :
-
de drept;
-
prin hotararea instantei judecatoresti
competente;
-
prin hotararea Consiliului de Administratie.
Art. 30. - Asociatia
se dizolva de drept prin:
-
imposibilitatea realizarii scopului si
obiectivelor pentru care a fost constituita. Daca in termen de 3 (trei) luni de
la constatarea unui astfel de fapt nu se producere schimbarea acestui scop;
-
imposibilitatea constituirii Consiliului de
Administratie sau a Consiliului Director in conformitate cu prezentul Statut,
daca aceasta situatie dureaza mai mult de un an de la data la care Consiliul de
Administratie sau, dupa caz, Consiliul Director trebuia sa se constituie;
-
reducerea numarului de asociati sub limita de
doi, daca acesta nu a fost completat in termenul legal prevazut in acest scop.
Art. 31. - Asociatia se dizolva prin hotararea instantei
judecatoresti competente cand: scopul sau activitatea sa au devenit ilicite sau
contrare ordinii publice: realizarea scopului sau este urmarita prin mijloace
ilicite sau contrare ordinii publice;
Asociatia urmareste un alt scop decat acela pentru care
s-a constituit; Asociatia a devenit insolvabila.
Art. 32. - (1)
Lichidarea Asociatiei se va face in conditiile prevazute de legislatia privind
asociatiile.
(2) Bunurile ramase in urma lichidarii se vor transmite
Asociatilor proportional participarii lor la patrimoniul Asociatiei.
Art. 33. - (1) Dupa terminarea lichidarii. lichidatoni
trebuie sa ceara radierea Asociatiei din Registrul asociatiilor si fundatiilor.
(2) Asociatia isi inceteaza existenta la data radierii ei
din Registrul asociatiilor si fundatiilor.
CAPITOLUL VIII -
DISPOZITII FINALE
Art. 34. - (1)
Prezentul Statut poate fi modificat doar prin Acte Aditionale semnate de
reprezentantii tuturor Partilor, special imputerniciti in acest scop.
(2) Prezentul
Statut este guvernat de legea romana.
(3) Toate
disputele nascute din sau in legatura cu acest Statut, inclusiv orice problema
privind interpretarea. validitatea sau incetarea acestuia, care nu pot fi
rezolvate pe cale amiabila, vor fi deduse spre solutionare instantelor
judecatoresti competente.
Prezentul Statut a
fast semnat in 10 (zece) exemplare originate, astcizi, data autentificarii
sale.
PRESEDINTE DE SEDINTA,
Consilier,
Prof. Ioana PANAGORET