MUNICIPIUL ALEXANDRIA                                                                                                                              ANEXA Nr. 1

CONSILIUL LOCAL                                                                                                                       la HCL Nr. 24 / 30.03.2007

 

RAPORTUL

CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE

ADMINISTRATORILOR PE ANUL 2006

In cursul anului 2006 , activitatea Consiliului de Administratie a fost orientata pentru desfasurarea normala a activitatii avand ca obiectiv primordial imbunatatirea calitatii serviciilor si pregatirea societatii pentru alinierea la normele europene si accesarea la fonduri pentru investitii in infrastructura .

Fata de prioritatea majora , legata de desfasurarea in conditii de normalitate a activitatii curente , Consiliul de Administratie si administratorii au fost preocupati pentru:

        mentinerea in stare normala de functionare a tuturor instalatiilor si echipamentelor prin punerea in aplicare a programelor de revizii, reparatii si modernizari;

        cresterea calitatii serviciilor prestate ;

        realizarea planului de venituri si cheltuieli conform bugetului de venituri si cheltuieli aprobat de Consiliul Local al municipiului Alexandria ;

        asigurarea tuturor conditiilor de munca pentru personalul angajat;

        pastrarea si administrarea corespunzatoare a patrimoniului;

        folosirea eficienta a sumelor de bani alocate de Consiliul Local Alexandria pentru contorizarea consumatorilor, modernizarea instalatiilor de apa si canalizare ;

        realizarea indicatorilor de performanta privind salarizarea personalului, stabiliti conform O.G.79 / 2001 ;

        realizarea indicatorilor de performanta privind calitatea serviciului de apa si canalizare , stabiliti si monitorizati de ANRSC ;

In acelasi timp, Consiliul de Administratie a fost mobilizat pentru pregatirea institutionala a societatii, domeniu in care s-a preocupat pentru :

        prelungirea licentei de operator servicii de apa si canalizare clasa a II a pentru o perioada de 5 ani;

        colaborarea cu Ministerial Mediului si Gospodaririi Apelor , Universitatea Tehnica de Constructs Bucuresti, autoritatile si operatorii locali din judetul Teleorman, pentru pregatirea masurii  ISPA  2003/RO/16/P/PA/013-A „  Asistenta tehnica pentru pregatirea proiectelor in sectorul apa potabila /apa uzata din Romania ."

 

PREZENTAREA STARII TEHNICE ACTUALE

Ca si in anii anteriori si in anul 2006 SC APA CANAL SRL Alexandria s-a confruntat cu probleme de natura tehnica dar si economica.

Din punct de vedere tehnic SC APA CANAL SRL Alexandria gestioneaza urmatoarele probleme:

        reteaua de distributie a apei potabile din municipiul Alexandria nu este dimensionata si construita sa asigure o echilibrare hidraulica corespunzatoare la punctele de consum de la capatul retelei;

        majoritatea retelelor de distributie a apei sunt executate din materiale de constructie interzise in alimentarea cu apa;

        toate echipamentele electrice sunt uzate si depasite moral fiind mari consumatoare de energie electrica, ceea ce conduce la costuri de productie foarte mari;

        instalatiile sanitare la subsolul blocurilor au un grad avansat de uzura, ceea ce conduce la pierderi insemnate de apa potabila;

        neorganizarea traficului rutier pe strazile municipiului Alexandria, face ca mijloacele de transport sa circule pe strazi care au fost modernizate pentru un trafic de tonaj mediu, ceea ce conduce la deteriorarea carosabilului, a caminelor de vizitare si de multe ori a retelelor tehnico- edilitare;

Din punct de vedere comercial si financiar, problemele sunt generate de:

        pierderi mari pe retelele de transport si distributie a apei potabile, pierderi generate de gradul mare de uzura a instalatiilor de la subsolurile blocurilor, precum si de cantitatile mari de apa deversate la canalizare urmare spalarilor la retelele stradale;

        reducerea cantitatilor de apa furnizata ca urmare a contorizarii individuale si a reducerii activitatilor industriale;

   incapacitatea societatii de a determina toti consumatorii de la gospodariile individuale sa se contorizeze;

        imposibilitatea administratiei locale de a reduce fenomenul infractional cu privire la furtul capacelor la caminele de apa si canalizare;

        recuperarea cu mare greutate a debitelor de la persoane cu probleme financiare, dar mai ales de la Spitalui Jud.Teleorman si SC TERMA SERV SRL Alexandria;

        lipsa de interes a administratorilor de la asociatiile de proprietari cu privire la administrarea blocurilor de locuinte, citirea contorilor din  apartamente si repartizarea consumurilor individuale .

IMBUNATATIREA CALITATII SERVICIILOR

In anul 2006 a fost distribuita apa potabila catre consumatorii casnici si individuali in cantitate de 5059 mii mc , cu 8,8 % mai putin fata de 2005 si a fost preluata in reteaua oraseneasca de canalizare si statia de epurare cantitatea de 4241 mii mc, cu 9,4% mai putin fata de anul 2005 .

Balanta apei captate in anul 2006 se prezinta astfel :

        volumul de apa distribuita la populatie          = 2811 mii mc

        volum apa distribuita la agentii economici     = 2157 mii mc

        pierderi tehnologice si pe retea                      = 1501 mii mc

STRUCTURA CONSUMULUI DE APA POTABILA IN ANUL

Pentru consumul la populatie s-a furnizat cantitatea de    = 2811 mii mc :

        consum la apartamente contorizate                              = 1868 mii mc

        consum la apartamente necontorizate                           =   304 mii mc

        consum la locuinte individuale                                     =    639 mii mc

Raportat la numarul de consumatori se constata ca in anul 2006 s-a distribuit la populatie cu 901 mii mc mai putin ca in anul 2005, realizandu-se la apartamente contorizate un consum mediu pe persoana de 6,45 mc/luna, fata de 6,96 mc/luna in 2005 si 7,25 mc/luna in anul 2004.

In acelasi timp se constata si o scadere a cantitatii de apa vanduta la agentii economici in anul 2006, vanzandu-se 468 mii mc mai putin fata de 2005 ( 8,5 %).

De remarcat ca, consumul mediu pe persoana este influentat de:

-        lipsa de educatie privind consumul de apa potabila.

-        lipsa contorizarii in toate apartamentele cu conditii tehnice asigurate pentru contori individuali.

CALITATEA APEI POTABILE DISTRIBUITE

Calitatea apei potabile distribuite este monitorizata zilnic in paralel de laboratorul SC APA CANAL SRL Alexandria si Directia de Sanatate Publica Teleorman, prin prelevarea a cel putin 12 probe din puncte diferentiate de pe reteaua orasenesca.

Pe parcursul unui an calendaristic pentru calitatea apei potabile se preleveaza si executa analize de laborator la aproximativ 4000 probe.

In paralel se executa analize si pentru calitatea apei uzate, prelevate in statia de epurare si deversare in emisar.

Au fost efectuate si se efectueaza analize pentru determinarea substantelor toxice de apa, determinarea consumului de oxigen, determinari de amoniac si azotati, atat la consumatori cat si la puturile de captare.

Urmare analizelor de laborator efectuate, apa potabila din municipiul Alexandria se incadreaza in standardele de calitate privind potabilitatea apei potabile distribute.

Monitorizarea simultana (Directia de Sanatate Publica - SC APA CANAL SRL Alexandria) a facut ca supravegherea distributiei si calitatii apei potabile sa fie eficienta, siguranta microbiologica fiind asigurata pentru populatie, fapt demonstrat de neinregistrarea unor evenimente de natura epidemiologica .

REZOLVAREA SESIZARILOR , SOLICITARILOR SI RECLAMATIILOR

Impune solutionarea rapida si eficienta a tuturor nemultumirilor consumatorilor si care se pot structura dupa cu urmeaza:

-   probleme legate de facturare;

-   probleme legate de supraconsumul de apa;

-   probleme legate de neconcordanta dintre suma contoarelor individuale si inregistrarile contoarelor de bransament;

-   probleme legate de bransamente comune intre proprietati individuale;

-   probleme legate de infundari ale coloanelor de scurgere.

Contorizarea individuala coroborata cu starea materiala a a unor familii, precum si gradul educational a dus la un consum pe persoana exagerat de mic. Consecinte negative:

-   diminuarea vitezei de circulatie a apei potabile, produce stagnarea acesteia pe retea o perioada mai mare de timp, lucru ce genereaza un miros specific al apei;

-   economia exagerata de apa conduce la necuratirea completa a retelei interioare din subsolurile blocurilor de locuinte ceea ce genereaza cresterea numarului de interventii la instalatiile sanitare de la subsol.

Solicitarile consumatorilor in perioada analizata conduce la urmatoarea ierahizare:

        sesizari: 54

        solicitari : 85

        comunicari: 133

        reclamatii: 25

Un aspect pozitiv este dinamica accelerat descrescatoare pentru componentele negative in ceeace priveste interventia clientului.

In politica S.C. APA-CANAL S.R.L. Alexandria, baza relatiilor cu clientii sai, persoane fizice si juridice o constituie COMUNICAREA permanenta, avand in centrul preocuparilor SATISFACTIA clientilor.

CONTORIZAREA

Contorizarea consumului de apa este o consecinta impusa de legislatia in viguare.

De aceasta data contorizarea consumurilor de apa potabila se prezinta astfel:

        78 % din volumul de apa facturat la agenti economici;

        91 % din volumul de apa facturat la populatie .

 

La populatie contorizarea se prezinta astfel :

 

        bransamente existente - 566;

        bransamente contorizate - 520;

        apartamente cu conditii de contorizare individuala - 14983;

        apartamente contorizate individual - 12895;

        numar de gosapodarii individuale - 3604;

        numar de gospodarii individuale contorizate - 1968;

PROGRAMUL DE INVESTITII

Pentru mentinerea in functiune a sistemului de alimentare cu apa si sistemului de canalizare in vederea cresterii calitatii serviciilor, administratia S.C. APA - CANAL S.R.L. Alexandria, cu sprijinul nemijlocit al Consiliului Local al Municipiului Alexandria a actionat permanent pentru:

   realizarea programului de investitii pentru anul 2006 , cu fonduri asigurate de bugetul local in valoare de 640090, 21 lei;

1.     Contorizare consumatori apa potabila = 439736,00 lei;

2.     Reabilitare retele de canalizare = 50534,21 lei;

3.     Modernizare statie de epurare = 50000,00 lei;

4.     Modernizare statie de hidrofoare la CT 11 = 100000,00 lei;

   realizarea programului de investitii cu fonduri din surse proprii ale S.C APA-CANAL S.R.L.Alexandria in valoare de = 258112,00 lei.

1.     Informatizare = 9500,00 lei;

2.     Bilant de mediu Laceni - Orbeasca = 12000 lei;

3.     Racord de gaze epurare =7000,00 lei;

4.     Achizitii electropompe - 20 buc. = 104000,00 lei;

5.     Contorizare bransamente case = 96400,00 lei;

6.     Achizitii (utilaje, autoturism,etc.) = 41200,00 lei;

  realizarea graficului de revizii si reparatii in valoare de 565850 lei.

SITUATIA ECONOMICO FINANCIARA

La sfirsitul anului 2006, S.C APA-CANAL S.R.L. Alexandria a inregistrat venituri totale in valoare de 7970 mii lei, pentru care au fost efectuate cheltuieli in valoare de 7037 mii lei.

In structura veniturile si cheltuielile anului 2006 se prezinta astfel:

 

A

CATEGORIE DE VENIT

 

VALOARE

Mii lei

 

%

 

- Venituri din distributie apa

5693

71

 

- Venituri din serviciul de canaliazare

1884

24

 

- Alte cheltuieli

393

5

 

TOTAL

7970

100

B

CHELTUIELI

 

VALOARE

Mii lei

 

%

 

- Energie electrica

2072

30

 

- Apele Romane

246

1

 

- Revizii si reparatii

723

10

 

- Costuri fixe

1065

15

 

- Munca vie

2931

44

 

TOTAL

7037

100

 

 

La finele anului 2006 S.C. APA-CANAL S.R.L. Alexandria , a avut in portofoliul de clienti un numar de 14538 apartamente si 3320 case individuate reprezentind 36288 locuitori si 590 agenti economici.

La acea data S.C. APA-CANAL S.R.L. Alexandria avea de incasat pentru serviciile prestate suma de 2251286 lei din care mai vechi de 30 zile suma de 1465133 lei, dupa cum urmeaza:

        populatie 881699 lei;

        agenti economici 583434 lei, din care:

*    Spitalul Judetean Teleorman - 386289 lei;

*    S.C. TERMA SERV S.R.L. Alexandria - 124586 lei

In acelasi timp S.C. APA-CANAL S.R.L. Alexandria , avea furnizori neachitati in valoare de 618113 lei :

        S.C. ELECTRICA Alexandria - 260429 lei;

        Agentia Nationala apele Romane - 78952 lei;

        S.C. FLUID GROUP HAGEN - 2405 lei;

        S.C.DANEX Bucuresti - 29459 lei;

        S.C. EDILUL S.R.L Alexandria - 33168 lei;

In cursul anului 2006 S.C. APA-CANL S.R.L. Alexandria , a fost controlata de institutii ale statului ( Curtea de Conturi, Directia Generala Finante Publice ) .

Actele finale intocmite nu au constatat nereguli in gestionarea fondurilor banesti si pastrarea patrimoniului , retinindu-se numai neachitarea la timp a obligatiilor catre bugetul local sau de stat pentru care s-au calculat si achitat majorarile legale .

CONTINUITATEA SERVICIULUI SI ACCESIBILITATEA EGALA A UTILIZATORILOR

Contractele incheiate ofera accesibilitate egala prin drepturi si obligatii unui numar mare de utilizatori a serviciilor publice de alimentare cu apa si canalizare grupate pe categorii de contracte: utilizatori casnici ( populatia ) de la blocurile de locuinte si imobile stradale, agenti economici si institutii publice.

Contractele incheiate respecta conditiile impuse de contractul cadru anexa la Regulamentrul Cadru de organizare si functionare a serviciilor publice de alimentare cu apa si canalizare aprobat prin H.G. 1591/2002 .

In anul 2006 S.C. APA-CANAL S.R.L. Alexandria, si-a respectat pentru toti utilizatorii o serie de obligatii importante din contractele de utilizare a serviciilor publice cum ar fi:

         Serviciul de alimentare cu apa a functionat la parametrii fizici si calitativi prevazuti in indicatorii de performanta ai serviciului;

         A asigurat zilnic cantitatile de apa solicitate pentru consumul igenico - sanitar si gospodaresc acceptat in contract;

         A anuntat prin presa locala si radio cu cel putin 24 ore inainte despre opririle programate sau restrictii in furnizare, iar remedierea defectiunilor s-a facut in maximum 24 ore de la constatare;

         A asigurat functionarea retelei de canalizare la parametrii proiectati;

         Apele uzate au fost preluate la parametrii prevazuti in avizele de racordare avand la baza normativele in viguare;

         S-a efectuat permanent analiza calitativa a apei fiirnizate si a apelor uzate preluate, in acest sens laboratorul pentru efectuarea analizelor a fost renovat in limita bugetului alocat, a fost si dotat cu aparatura .

Asigurarea permanenta a eficientei si calitatii serviciului prestat este una din directiile principale ale managementului comercial.

Realizarea unui management performant urmareste si alte obiective:

         imbunatatirea relatiilor cu clientii;

         optimizarea comunicarii si informarii acestora ;

         segmentarea clientilor prin reducerea clientilor cu grad mare de rise si cresterea rapida a ponderii clientilor acceptabili si preferentiali cu rise mic de plata ;

         intensificarea sistemului de contorizare a satisfacut interesul clientilor privind cantitatea de apa consumata si implicit rationalizarea consumului;

* in anul 2006 datorita alocarii de la bugetul local a unor fonduri importante pentru contorizarea la bransamentul blocurilor, a permis cresterea numarului de apomentre montate la blocuri cu 28 % , in apartamente cu 53 % , la imobile stradale cu 50 %.

         monitorizarea sesizarilor primite de la clienti a fost realizata zilnic;

         interventia rapida pentru remedierea avariilor sau defectiunilor la retele de apa si canalizare.

Metodologia de stabilire si ajustare a tarifelor pentru serviciul public de apa si canalizare-epurare , folosita de S.C. APA-CANL S.R.L. Alexandria, este cea reglementata de contractul cadru anexa nr. 3 la Regulamentrul Cadru de organizare si functionare a serviciilor publice de alimentare cu apa si canalizare aprobat prin H.G. 1591/2002 .

Pentru stabilirea si ajustarea tarifelor operatorul a urmat pas cu pas metodologia aprobata, pe perioada anului 2006 fiind inregistrate doua ajustari de tarife la apa potabila si canalizare.

Pentru reducerea costurilor de productie au fost intocmite programe proprii privind :

        reducerea cheltuielilor cu materiale si reparatii;

        reducerea pierderilor in retelele de transport si distributie ( 21 % );

        reducerea consumului specific de combustibil si energie electrica;

        reducerea cheltuielilor cu munca vie;

In cursul anului 2006, obiectivele strategice ale societatii au fost legate de:

   buna gospodarire a resurselor;

   orientarea si satisfactia cerintelor clientilor;

   asigurarea unui personal calificat permanent angajat si motivat;

Pentru buna gospodarire a resurselor S.C. APA-CANAL S.R.L. Alexandria:

         a implementat si dezvoltat un sistem informatic operational;

         a elaborat regulamente proprii in baza reglementarilor ANRSC;

         a modificat organigrama si structura de personal astfel incit functiile societatii sa fie mai bine definite, iar spatiul deciziilor manageriale mai bine pus in practica, atit pe domeniul tehnic, organizatoric, tehnologic, cit si economico-financiar;

         a elaborat un sistem amplu de proceduri organizatorice;

         a dezvoltat si inceput modernizrea captarii si distributiei apei potabile;

         prin extinderea contorizarii si programului informatic s-a realizat o crestere a eficacitatii sistemului de cuantificare a consumurilor, prelucrare, facturare si urmarirea incasarilor si debitorilor;

         se realizeaza corelarea actiunii de incasare a veniturilor cu cea a platii obligatiilor;

         a implementat centre de costuri si gestiune pe baza criteriilor si implementarilor impuse de regulile economiei concurentiale;

         a realizat un profit in limitele suportabilitatii sociale fara afectarea viabilitatii sistemului;

In privinta obiectivului personal calificat, motivat si angajat au existat preocupari pentru:

           programe de pregatire profesionala sistematica pe termen mediu si lung;

           elaborarea si implementarea unui program motivational corelat cu:

*  pregatirea profesionala;

*  eficacitatea realizarii sarcinilor de serviciu ;

*  asumarea responsabilitatii;

In strategia firmei un obiectiv major l-a reprezentat si il reprezinta cel privind orientarea catre cerintele consumatorilor, existind preocupari pentru:

         cresterea componentei pe linie de comunicare cu clientii in randul angajatilor;

         cunoasterea in permanenta a solicitarii clientilor;

         corelarea  politicilor si eforturilor  financiare pe linia calitatii cu putere medie de cumparare si suportabilitatea utilizatorilor dominanti din punct de vedere al consumului de apa;

         s-a elaborat o strategic proprie privind relatiile cu clientii avind ca obiectiv cunoasterea nivelului de satisfactie a clientilor, dar si a solicitarilor ;

S.C. APA-CANAL S.R.L. Alexandria, a obtinut licenta de operare clasa 2 cu valabilitae de 5 ani.

Dupa obtinerea licentei si in functie de legislatia in domeniu opeatorul a fost preocupat pentru:

        elaborarea si implementarea de poceduri specifice pentru protectia mediului;

        participarea la proiecte de protectia mediului ( Proiect de eliminare a PC, cu finantare GET - initiat de MMGA );

        perfectionarea sistemului de management in situatii de criza in vederea reducerii eventualelor efecte negative atit in planul protectiei mediului cit si planul protectiei consumatorilor;

Pe parcursul anului 2006, s-a realizat programul de masuri avind la baza programul de cheltuieli de protectia muncii ce insumeaza 52000 lei si nu a fost inregistrat nici un eveniment privind nerespecarea normelor de protectia muncii.

In vederea realizarii cerintelor impuse de caietul de sarcini si ANRSC prin licenta de operare, S.C. APA-CANL S.R.L. Alexandria, a luat urmatoarele masuri:

        S-a asigurat continuitatea servicului 24 h din 24 h ;

        Pe parcursul anului, cu exceptia situatiilor de avarie a fost asigurata presiunea apei potabile la consumator;

        Investitiile cu finantare de la bugetul local si din surse proprii au fost cu prioritate indreptate spre contorizarea cosumurilor la bransament;

        Pe linia calitatii apei potabile in conformitate cu Legea 458/2002- privind calitatea apei potabile  s-a intocmit programul de conformare. Totodata impreuna cu laboratorul D.S.P. Teleorman a fost monitorizata calitatea apei potabile;

        In conformitate cu H.G. 118/ 2002 privind Programul de actiune pentru reducerea poluarii mediului acvatic si a apelor subterane si a H.G. 188 /2002 - pentru aprobarea normelor privind conditiile de descarcare a apelor uzate s-a asigurat si se asigura monitorizarea calitatii apei uzate si a apei epurate. A fost intocmit Raport la bilant de mediu nivel I si II.

        A fost obtinute autorizatiile de mediu privind fimctionarea sistemului de alimentare cu apa, canalizare si statie de epurare.

        Conform programului privind masuri de reducere a costurilor de materii prime, materiale, energie si combustibili, S.C. APA-CANAL S.R.L. Alexandria, a intocmit programul respectiv, realizind in anul 2006 costuri mai mici cu aproape 10000 lei. Totodata a fost desemnata persoana competenta cu responsabilitati energetice fiind perfectionata la programe organizate de ARCE si Universitatea Politehnica Bucuresti.

        Au fost respectate prevederile O.G. 44 / 1997 privind transporturile rutiere, societatea fiind in posesia licentei de transport pentru categoriile de autovehicule prevazute in actele normative .

        A fost asigurata informarea cetatenilor si a autoritatilor asupra calitatii apei potabile prin asistenta la sediul societatii sau mijloacele de comunicare locale;

        Sintem in faza finala si pina la finele lunii, S.C. APA-CANAL S.R.L. Alexandria, va fi autorizata si certificata pentru sistemul integrat de menegement calitate mediu SREN ISO 9001 : 2001; SREN ISO 14001 : 1997 precum si pentru standard de securitate si sanatate in munca OH SAS 18001 : 1999 .

Serviciul de apa si canalizare are o dimensiune economica prin aceea ca creeaza premisele dsfasurarii proeceselor economice pe raza municipiului, participa la bugetul local cu o contributie de 216212 lei, la bugetul de stat cu 2317798 lei, dar si una sociala ca asigura locuri de munca pentru 250 salariati si familiile acestora, si cel mai important lucru, asigura apa potabila pentru necesitatile curente ale urbei.

Complexitatea si importanta economica si sociala a activitatii ne mobilizeaza si ne obliga astfel incit sa putem asigura serviciile si reparatiile , dotarea minima materiala si forta de munca necesara pentru a desfasura activitatea in siguranta si conduce la cresterea calitatii acestora.

S.C. APA-CANAL S.R.L. Alexandria, s-a conformat tuturor Reglementarilor introduse de ANRSC si legislatia in viguare, iar pe baza eforturilor facute pentru asigurarea continuitatii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare la nivelul indicatorilor de performanta stabiliti se considera motivat sa afirme ca a desfasurat o activitate buna, respectind conditiile impuse in caietele de sarcini .

Consiliul de Administratie al S.C. APA-CANL S.R.L. Alexandria, multumeste Consiliului Local al Municipiului Alexandria pentru implicarea acestora in rezolvarea operativa a problemelor majore ale serviciilor publice, pentru eforturile facute in asigurarea resurselor financiare pentru punerea in aplicare a programelor de investitii ceea ce da dovada incontestabila a responsabilitatilor asumate pentru imbunatatirea conditiilor de trai ale concetatenilor nostri.

 

CONSILIUL DE ADMINISTRATIE

 

PRESEDINTE                                                                      MEMBRII,

 

DUMITRESCU M.                                                                  FLOREA A.

                                                                                               BAZARAN A.

 

 

 

PRESEDINTE DE SEDINTA

 

Prof. Ioana PANAGORET